Selamat Datang ke Blog Dairi Anak Kampung

Kedatangan anda semua amatlah dihargai,semoga ini menjadi pembakar semangat saya untuk terus menjadikan blog ini lebih menarik,berilmu dan dapat mengeratkan silaturahim antara kita

Tuesday, May 18, 2010

Rojak Campur

salam semua,hahahha dah lepas NCC kat johor....4 hari aku ambik cuti lepak kat kg dgn family,happy giler leh tido lama...tapi yg paling best leh lepak dgn wife dan anak2.
4 hari cuti,aku guna betul2 hari tu .dgn tido,main dgn anak aku..yg tak bestnya wife plak keje.ishhh..tapi takper lah asalkan dapat bersama mereka semua.macam biasa bangun tido kemas rumah ( al maklum lah org umah keje ) basuh baju,mandikan anak,bagi makan,hantar mereka ke taska.lepas tu hantar kete kat tempat basuh kete kat jalan kamaruddin.Lepas dah selesai semua balik umah mak aku,mak kurang sihat ,sakit batu karangnhya datang lagi,malam semalam aku bawa pegi klinik.kena cucuk sejarum huh....mujur lega sikit kata mak.

Hari jumaat baru nie,wife aku masak ikan kukus cicah tgk budu,lepas makan jer,muka aku naik gatal2 sampai hari nie.Ari nie 18 may aku dah masuk keje balik.dgn muka bengkak2 merah2...tak tahan siut....tengahari pegi klinik.doktor kata allergic kut.bagi lah 3 ubat makan ,1 ubat sapu.... petang makan ubat tu.perhhh lena jap.lepas asar sms masuk....Ismat ,kawan dari kl ajak jumpa,kebetulan dia dah seminggu kat kb nie,hari nie dia balik kl flight kul 7.50pm,so aku gia lah jumpa dia.

lama tak jumpa biasalah mcm2 topik kuar,hehehe sambil jumpa tu aku boleh visit store sekali.2 dalam 1 katakan.esok dah nak kena travel ke gua musang plak,pasai 21 may aku ade training drive thru kat opis, kl.

ok ler ape 2 esok aku sambung,muka aku dah stat gatal plak nie. dugaaannnnn....kena redha....

balik dari airport aku gie lah kedai makan nie - dusun muda....nama macam best......tapi service hancussssssssssss...... aku order air tea o dan nasi putih ,daging masak merah......huhhhhhhh... dekat sejam baru dapat...org bukannya ramai....

aku rasa nie last dah aku pegi kedai nie...boring giler.
balik umah update blog,check FB,makan ubat.....sambil tu layan forum jejak pancing...


19 may 2010


Kul 6 dah bangun,mandi,solat,kemas baju utk bawak ke kl .hmmm makan ubat ......layan tv jap sementara menunggu kul 7 pagi....tgh duk layan tv mata mengantuk plak.....ishhh....bancuh kopi secawan....cerah balik mata...7.30am aku kuar dari umah,call isham pasal semalam dah janji nak breakfast dgn dia ..lama tak jumpa nih..hehehe....kami breakfast kat pasar lama kat area umah isham...yg best kat pasar tu ialah satay nya..laen dari yg laen...huh...kena plak nasik kerabu daging bakar......perhhhhhh meleleh wa cakap lu... hahhahahha.......lepas makan ....borak jap...then aku terus bertolak ke kuala krai....on the way tu aku singah kat opis kawan...amri @ sliversky...lama tak jumpa gak dia nie... stop tanya kabar. lepas jumpa aku terus ke k.krai.cuaca hari nie mendung dan hujan renyai2...

2.30pm aku gerak ke gua musang.....drive 80km/j jer....pemandu berhemah katakan..hehehe...sampai kat JPJ laloh ade treller terbalik...perhhhh...seriau tgk....aku teruskan perjalanan......dalam duk drive slow tu ade plak mamat mana tah bawa iswara dgn awek main cucuk belakang kete aku..ish...dah tu siap gelak2 lagi...aku potong dia pun potong..hmmm macam nak test power jer....ape lagi aku tekan minyak....berdesup......berkampong aku tinggal ...dah jauh aku tinggal..pastu aku slow balik.... dukkk jap sampai plak mamat tu...tapi dah tak cucuk dah..malu lah tu hahahahha baru tau........jgn duk main dgn jentera aku DAJ tu hahaha....sampai gua musang dah 4pm,terus gie check in hotel impiana.rehatkan diri,mandi,solat,kul 6 aku kuar gie makan..lepas makan balik hotel... lepas maghrib kuar gie cek outlet..huh....bz gak mlm nie....

balik hotel ...update blogs.gatal kat muka masih belum ilang lagi...makan ubat gatal pun masih macam tu...huhu...dugaan dari Allah swt...aku redha...

20 may..

Bangun awal ari nie..mandi ..kemas semua barang nak cek out....perhhh masa nak cek out awek reception cunnnn ooooo.... semalam masa cek in org laen ishhh..ishhhh.... lepas jer serah kunci terus masuk kete menuju ke kedai makan hehehhe...soru dulu beb...ari masih awal.....makan nasi berlauk + air milo...perhhhh melotup.....dah makan terus cek store.... lepas tu terus tolak ke kl.....menuju ke tesco selayang........hari nie nak jumpa member sekuliah masa kat Uitm dulu....Aswad.....dah hampir 14 thn tak jumpa...cuma lately jer contact dalam FB...janji nak jumpa kat tesco dalam kul 3ptg.

dalam kul 3 sampai lah aswad dgn member dia nie ...nama BOB.... ok lah .....sembang2 dulu pasal masa lampau,kawan2 yg masih contact.....lepas tu ape lagi. ajak aswad makan ler.... kami bertiga pun mencekik lah sambil berborak...mujur lah tak tercekik..hehehhee.....rupenya byk citer pasal kawan2 lama nie...alhamdulilah ramai yg dah berjaya.... syukur...tak sia2 kena rotan dulu2 hehehe...tak macam sekarang nie..kena rotan sikit mengadu kat mak bapak terus saman....
macam mana lah nak berjaya...kena marah sikit dah merajuk budak2 sekarang nih.
lepas jumpa aswad aku pun gerak menuju ke ampang...terima call dari geng2 JP ( jejak pancing) ajak minum....tapi last minit tak jadi pasal ade yg tak dapat datang pasal hujan lebat....aku ok jer....so aku lepak lah kat tesco ampang sementara menunggu ex- mgr aku ..pasal mlm nie nak tumpang umah dia kat ampang nih...heheehhehe esok ade training kat HQ

bersambung...

1 comment: